Tuesday, May 25, 2010

Gelora DI Hati Sara & Niskala

Gelora Di Hati Sara (GDHS) kembali untuk musim ke-2. Saya jarang menyukai drama2 yg disiarkan di TV1 dan TV2. Bukan nak kata drama2 Melayu di channel tu tak berkualiti. Cuma mungkin nasib saya kurang baik kerana setiap kali menonton.. jarang yang dapat menepati selera saya. Tapi berlainan dengan GDHS. Saya menonton GDHS musim pertama dulu ketika bercuti panjang (atas nasihat doktor) awal tahun lepas. Itu pun siaran ulangan jam 1.30 tghari di TV2. GDHS pada saya memang sangat memberi kesan kepada penonton sehinggakan saya sendiri bagai dapat merasakan pergolakan dalam jiwa Sarah.

Tapi saya bukan nak bercerita atau mengulas tentang GDHS. Sudah ramai bloggers mengulas drama ini. Saya sekadar ingin berkongsi lirik lagu tema GDHS nyanyian Niskala. Lagu ni tak popular di radio. Mungkin hanya mereka yang menonton GDHS saje familiar dgn lagu ni. Cuba la cari lagu ni di mana2 laman web, insya-Allah jumpa. Dengarkan..



Masih Di Sini - Niskala
Aku masih tak mengerti

Cebisan hati terukir mengalir

Entah tersentuh tak beralun

Cuba memayungmu erat di hatiku

Kali ini terang ku pandang

Rupa wajah yang menjadi idaman

Sedang ku tahu tak ku mampu

hanya kata-kataku perhiasanmu

Aku masih mimpikan mu

Kerna mainan kasih yang berputik

Mengertilah kata hatiku
Terbit lahir lubuk kasih yang berkasih

Sedangku bertepuk satu tangan
Namun genggamanmu erat padanya
Mahu saja ku melepaskan
Sisa bisa rasa cinta sebegini

Ku masih di sini.. sampai bila
Entah mengapa harus lara
Ku masih begini

Tak bergoyang walau sedetik
Atas kabutnya jiwa ku sandarkan kata doa
Disusuri satu cerita
Bayangan perasaan
Kucoretkan satu pengalaman
Kulepaskan


0 comments: