Thursday, January 19, 2012

Kekuatan itu hanya dari Allah

Assalamualaikum,

Tak sangka dah dekat setahun blog ni tak ber'update'. My last post was in March 2011.. and now is already January 2012. Masya-Allah.. how time flies so fast. Rasa macam baru jer dok jenguk2 blog2 orang, especially my favorites. Bila kenang2 balik.. since April 2011 I have been fully occupied with real things that I should be doing at work. Yer la.. nama pun keje.. patutnya mana bleh blogging2 .. surfing2... tu dah menyalah gunakan waktu kerja namanya kan? Yes.. I have been working very hard last year after receiving 'hidayah' from Allah s.w.t.. after months of doing practically nothing at work (read my earlier post). Alhamdulillah.. Allah masih sayangkan saya.. Dia tak mahu saya terus menerima rezeki yang kurang diberkati (yer la.. kalo dah pegi keje tp tak buat keje.. kan makan gaji buta namanya tu.. na'uzubillah)

But why am I writing blog again now? Huhuhuhu... sesuatu yang tetap tidak boleh dimaafkan walau apa pun alasannya. Hati saya berbelah bagi dari td.. antara nak balik rumah atau stay di ofis. Kalo balik rumah saya x buat keje.. saya baring dan tido saje. Kalo stay di ofis pun saya x dpt nak buat keje.. sebab saya dalam fasa perubahan fizikal, emosi dan mental.. walaupun boleh dikatakan masih baru.. tapi kesannya memang terasa. Antaranya cepat letih, selalu mengantuk, perut 'gassy', mual n loya, hilang fokus, susah utk berfikir. Akhirnya saya decide to stay jer kat ofis n do some surfing. But this must not make a habbit.

Esok sy perlu ke Demo Plant. Dah sebulan tak ke sana. Ya Allah.. larat ker saya mengharungi perjalanan pegi balik ke sana.. dan stay di sana dari kol 10pg sampai 5 ptg. Ya Allah.. berilah kekuatan bagiku untuk bekerja esok. Sehari jer.. lepas tu cuti 4 hari.. Alhamdulillah .. boleh rest kat rumah. Semakin berusia semakin sukar pula nak mengharungi keadaan ini. Moga2 Allah sentiasa beri saya kekuatan. Amin...

0 comments: