Friday, September 14, 2007

Antara malas dan membuang masa

Cuaca hari ini pada mulanya cerah. Tetapi beransur mendung dan sekarang hujan turun dgn lebat sekali. Jam baru menunjukkan pukul 10.45a.m. Saya tiba di ofis jam 8.15 a.m, bermakna sudah 2 jam lebih saya di ofis. Dan sekarang saya telah mula menaip blog. Apa yang telah saya lakukan dalam masa 2 jam lebih itu? hhmm.. saya update friendster, fotopages, email dan skang blog pula. tapi saya x buat keje yg sepatutnya saya buat. Adakah ini dikira malas atau membuang masa? tapi saya buat keje cuma bukan keje ofis. Adakah ia disebabkan oleh faktor cuaca yg hujan dan merangsang utk tido? Atau disebabkan oleh sikap saya sndiri?



"Ya Allah, sememangnya ini kelemahan hambaMu ini. Kau berikanlah aku keazaman dan kekuatan untuk melaksanakan tanggungjawab yg diberikan kpd ku."

0 comments: